Thursday, October 2, 2014

Sabah again? day 2 part 1

Rise and shine buddy, hew subuh sini 5.30 ok, around 7 am da trun g breakfast, makan kedai dekat2.. tatau apa special makanan breakfast diaorg. tp yg pasti dan yakin sure ade bakso. urm, saya makan byk breakfast ni target nk jalan jauh kan.. hahaha saya order soto daging tp dapat soto ayam (balun je la) pastu ada nasi lemak ats meja saya amik lg.. hebat kan? hmm cemana nk diet ni.. hew hew hew....
Morning view kat pasar filipine, x sesak hahaha


soto ayam
After siap proses pemakanan, kitaorg meneruskan perjalanan ke Kundasang, otw to kitaorg singgah sebentar kat Pekan Nabalu, previous visit pon ada singgah sini. just tgk2 sikit2, lepas tu boleh la pulak makan durian kat sini kan.. hahaha semenanjung xde durian ke nyah? gile! haha Kalau nk beli souvenir sini pon ok, klu pandai tawar dpt je murah2.

Gerai pasat nabalu

Durian
Our 1st destination. Desa Dairy Farm, bak kate org view sini kekonon mcm kat new zealand, tah la macam non hade view mcm new zealand pon (sorry saya x penah ke new zealand duit dlm tabung ayam belom cukup), jalan pon berbatu-batu, rasa dah lama beroperasi why not tar elok2 jalan masuk kan? hmma da aku kisah nasib keta sewa je kan?

Ice cream from fresh milk. (sedap) lapa ni masa menulis


fefeeling obersea

Indahnya ciptaan Allah :)
 After penat posing memosing kat Desa Farm, next kitaorg plan nk ke hot poring but 1st singgah sebentar kat pasar tamu kat pekan kundasang,
Pasar Tamu Kundasang

Ni legend ok! zaman kanak2 kat sekolah makan ni 50 sen sebungkus, gaul2 kan dlm plastik lepas tu buat lobang kat hujung plastik and makan tolak2.. hahaha tatau kat semenanjung ada ke x? mmg saya belajar makan mcm ni kat sabah je zaman mude kanak2.. memory sgt kan

mcm da panjang je menaip? hmm nanti sambung lagi la... huhu... to be continue....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...